Четвер, 10 Жовтня, 2024

Доступний Харків. Комфорт для всіх

 

В інтерв’ю ют’юб-каналу «Ходят слухи» Харківського міського голови Геннадія Кернеса було порушено чимало важливих для міста тем, однією з яких стало забезпечення комфортного життя для громадян з інвалідністю, пише kharkov-future.com.ua. Які саме заходи вживаються та що ще треба зробити читайте у наступному матеріалі.

Ведеться робота

По-перше згадаємо, що міський голова і сам належить до людей, що пересуваються на інвалідному візку, принаймні саме у ньому Кернес з’являється майже на всіх публічних виступах останні декілька років. А отже, чисто теоретично він має бути більш зацікавлений у забезпеченні зручних умов пересування містом, ніж раніше.

Тож, з його слів, у місті почало з’являтися більше пандусів і спеціальних підйомників, до міської ради тепер можна безперешкодно потрапити на інвалідному візку. Мер також звернув увагу на те, що у виконавчому комітеті міської ради тепер працює дівчина на інвалідному візку, яка опікується розробками нових містобудівних документів та очолює суспільний рух за поліпшення умов для таких людей. Її звуть Олена Шингарєва.

Гуляючи центром і дійсно можна помітити багато пандусів, але вони не завжди розташовані у зручних місцях, а також можна побачити, як проблематично спуститися у підземний перехід через непристосованість їх саме для візків.

При міській раді діє навіть Комітет із забезпечення доступності маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури. Він відзвітував, що за 2019 рік у приблизно 250-ти житлових під’їздах було зменшено висоту заїзду на тротуар і до самого будинку. А вже в цьому році планують зробити те саме у понад сотні будинків. Також можна помітити збільшення кількості світлофорів, що обладнані звуковими сигналами та спеціальною рифленою плиткою. Також такі державні установи як ось наприклад Центри надання адміністративних послуг теж обладнані ліфтами для інвалідних візків.

Проблеми

1

Щодо транспорту, то більшість нової техніки має низьку посадку та висувний пандус, та залишається велика кількість старої, що не пристосована для користування маломобільними групами населення, особливо це стосується трамваїв і маршруток. Та якщо у вищеперераховані види транспорту ще можливо якось потрапити, то ось скористуватися послугами метрополітену не вийде. Так, ви можете згадати, що на станції «Перемога», яку відкрили у 2016 році є діючий підйомник, але проблема в тому, що його немає на жодній іншій станції, тому мінімум до 2022 року, коли за планом мають відкрити нові станції у ньому нема аж ніякого сенсу. Про пристосування до пересування на візках вже діючих станцій мова навіть не йде.

Окремо слід розглядати і проблему доступності громадських закладів, таких як кафе і ресторани, переважна більшість з яких на відміну від певної кількості державних установ зовсім не пристосована для потрапляння туди людей з інвалідністю. Отже постає необхідність у затвердженні нових нормативно-правових актів, що змусять власників переобладнати, або ж із самого початку робити у своїх закладах пандуси чи ліфти.  

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.