Четвер, 18 Квітня, 2024

Пішохідна Сумська. Як догодити всім?

Здається розмови про те, щоб зробити центральну вулицю Харкова пішохідною, будуть тривати вічно. У цьому матеріалі будемо розбиратись які недоліки і переваги є в цієї ідеї, в чому суть кожного із запропонованих рішень та чи доцільна взагалі така реформа вуличного простору для Харкова. Далі на kharkov-future.

Дві концепції

Прихильники задуму звільнити Сумську від автомобільного транспорту поділяються на два типи: перший хоче щоб її відкривали для пішоходів на вихідні та свята, а другий наполягає на повному закритті її для машин, вантажівок та громадського транспорту, незалежно від того який зараз день тижня.

У першому варіанті все значно простіше, варто тільки глянути на те, як за таким принципом вже багато років у Києві перекривають Хрещатик. З одного боку це підвищує кількість автотранспорту на об’їзних ділянках, але з іншого багато автовласників в ці дні надають перевагу громадському транспорту, що сприяє зменшенню шкідливих викидів в і так загазованій столиці. Сама ж вулиця на час вільного пересування по ній пішоходів стає місцем для проведення суспільних заходів, спонтанних вуличних концертів, експозицій тощо.

Другий варіант набагато важчий у виконанні, та річ не в тому, щоб встановити бетонні блоки на початку вулиці, а в тому куди діти величезний потік автомобілів, який рухається цим напрямком. Так само як і київський Хрещатик, наша Сумська є однією з головних транспортних артерій центру міста і тому перенаправлення потоку на суміжні вулиці у годину пік може спричинити транспортний колапс. А якщо згадувати що відбувається на дорогах після масивних снігопадів то ідея здається взагалі скаженою. До того ж доведеться змінювати маршрути громадського транспорту, зокрема тролейбусних ліній, які за 1 день не перенесеш.

Вирішення і альтернативи

Та давайте звернемо увагу на досвід інших міст, зокрема українських. Так наприклад в Сумах, Івано-Франківську, Чернігові, а також європейських Кошиці, Лондоні та Брюсселі є повністю пішохідні вулиці. Однак в цих містах відрізки вулиць де можна пройтися пішки не є надто довгими, та мають вже пристосовані об’їзні шляхи, що було передбачено при їх закладанні чи реконструкції. Планування центру Харкова майже повністю виключає можливість повноцінної альтернативи проїзду по Сумській. Це все тільки підкріплює тези, що наведені у попередньому абзаці.

Компромісом може дійсно стати якраз перший варіант, із закриттям вулиці на вихідні та свята. Так не буде створена масштабна транспортна проблема, а жителі та гості міста зможуть повноцінно насолоджуватись прогулянкою. Згадайте тільки який натовп утворюється по обидві сторони тротуару, навіть у вечір буднього дня, ще й пересуванню заважають рекламні банери, що власники закладів виставляють просто під ноги перехожим. Є й інше компромісне рішення: зробити пішохідною яку-небудь іншу вулицю в тому ж районі, яка не так завантажена трафіком як Сумська. Новоутворена пішохідна зона може стати ще одною візитівкою Харкова та місцем збору вуличних артистів і митців. 

а

 

Latest Posts

.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.