Протягом трьох минулих років Харків став майданчиком міжнародних інвестиційних зустрічей. У минулому році форум «Харківські ініціативи» зібрав делегації 35 країн. З того моменту змінилося керівництво області, можливо тому деякі попередні домовленості потенційним інвесторам довелося переглядати. Але, як показують останні події, ситуація змінюється в позитивний бік, при цьому вказуються причини як локальні так і глобальні, пише kharkov-future.com.ua.
Перше, що прибрало елементи невпевненості і настороженості щодо Харківського регіону, прискорило прийняття рішень з боку іноземців – це мирний план нового Президента України, що виключає можливість перетворення Харківщини в прифронтовій регіон в повному мілітаристичному сенсі цього слова. Друге – це лінія на зниження рівня корупції в цілому і на місцях. Третє – законодавчі ініціативи, що дозволяють спростити всі бюрократичні процедури і внести ясність в юридичні нюанси.
З того, що помічають на місцях представники корпорацій – це глобальна реконструкція автодоріг і позитивний імідж нової команди молодого губернатора, яка активно взялася за розробку плану «Стратегічного розвитку Харківщини» на найближче десятиліття. Олексій Кучер обіцяв всіляке сприяння будівництву нових індустріальних парків і підприємств в тому, що місцева влада подбати про підведення комунікацій і отримання будь-яких дозвільних документів.
Харківщина цікава виробничим інвестиціям тим, що є універсальним логістичним вузлом Східної України, перебуваючи в цих схемах посередині між Києвом і промисловим Придніпровським регіоном. Також в цих схемах саме до Харківщині «підв’язані» східні райони Полтавської області та Сумська область.
Китайці в Харкові
Знаковим епізодом, що підтверджує значимість Харкова як логістичного вузла, стала зустріч Олександра Ярославського в Харкові з одним з найпрогресивніших мільярдерів, засновником «Алі-баби» Джеком Ма. Нагадаємо, що пан Ма прибув в Україну саме через Харківський аеропорт, мав зустрічі з представниками місцевої бізнес-еліти, виступив перед харківськими студентами, а тільки після цього попрямував до Києва в Офіс Президента. Ярославський після цієї зустрічі зазначив перед журналістами, що Харків може розглядатися для будівництва регіонального складу «Алі-баби», що обслуговує всю лівобережну Україну.
Китайці в Лозовій
Але Харківщина це не тільки мегаполіс – це ще і вузлові залізничний станції області. У цьому плані для тих ж китайців великий інтерес викликав місто Лозова.
Це унікальний залізничний вузол, здатний пропустити величезний трафік у всіх стратегічно важливих напрямках. Лозова – це універсальна розвилка на Київ, Дніпро, Запоріжжя, Маріуполь, Донбас, з його підконтрольними ресурсами.
Інвестори готові розглядати модернізацію вже існуючих структур. Минулого тижня відбулася велика зустріч мера Лозовій з представниками китайських компаній і фінансових організацій. Зустріч проходила саме в Лозовій, що було знаком про безпосередній готовності китайців до дій в цьому районі. Китайці зацікавлені в комплексному розвитку тут свого виробничого бізнесу. Так уже китайська компанія «C-Data» займається відкрити виробництвом в Лозовій. «C-Data» займається електронним комунікаційним обладнанням, яке вже продає в Україні і в Європі.
Про подальші наміри інвесторів розповів на прес-конференції мер міста Лозова Сергій Зеленський:
«На Лозівщині розвинений аграрний сектор, тому ми пропонуємо китайській стороні реалізацію проектів з переробки сільськогосподарської сировини і вкладення інвестицій в галузь машинобудування. Ми готові надати інвесторам пільгові умови щодо сплати податків, відсоток зниження залежатиме від тих переваг, які отримає наш регіон, – підкреслив мер. – У разі розміщення переробних підприємств на Лозівщині, ринок збуту продукції буде не тільки в Україні, але і в Китаї. У Харбіні не займаються вирощуванням ранніх зернових, в основному поля засівають рисом і кукурудзою, до того ж, Лозова – великий залізничний вузол, а це має велике значення для виробника в організації перевезень».
Інтерес представляють інвесторам підприємства Ковальсько-механічного заводу, який відомий по всій Азії своєї сільськогосподарської причіпною технікою і здатний виробляти корпусу броньованої військової техніки. А Панютинський вагоноремонтний завод є одним з найбільших в Україні.
Харків-Кувейт
Також Харків не тільки приймає гостей, а й займається активною самопрезентації. На цьому тижні триває виставка в Кувейті Харківських можливостей на форумі «Кувейт-Україна». Присутній там експерт Інституту стратегічних досліджень Віктор Нестеренко повідомив:
«Ми для більшості арабських країн є цікавим, але незрозумілим партнером … Тому сьогодні працювали під час Форуму в Кувейті, представляючи можливості знову об’єднаних територіальних громад, вивчали попит на взаємодію і готували умови для майбутнього візиту бізнесу і керівників ОТГ Східної України. Наступним кроком розвитку здатності ОТГ має стати залучення інвестицій, створення нових робочих місць, пошук нових партнерів і ринків збуту для місцевих виробників сільгосппродукції ».
А 10 лютого в Харкові запланована друга зустріч з китайськими представниками за участю відповідальних осіб обласної адміністрації.