Схоже, що нова система оплати проїзду вже зовсім скоро запрацює на повну потужність. Про це свідчать останні події, що відбувалися довкола мему, який став локальним серед харків’ян Є-білету. Далі про це kharkov-future.
З чого все почалося
Може вже забули, та запуск цього «ноу-хау» відбувся, уявіть собі, більш ніж два роки тому – у грудні 2017-го. Тоді ж почалися й перші проблеми, перші три місяці переважна більшість автоматів з видачі та поповнення електронних квитків просто не працювали, тож люди не охоче ставали їх власниками. До того ж ці самі автомати досить часто піддавалися актам вандалізму, що підвищувало їх популярність у медіапросторі містян, хоч і в негативному ключі.
Весь 2018-й рік велися розмови про впровадження “E-ticket” у метро, та через невідомі причини цей процес відтягували як могли. До того ж пільговий варіант квитка для школярів змогли видавати лише восени того ж року. Студентам та усім іншим верствам населення, що мали право на пільговий проїзд наказали чекати та користуватися старими документами.
І ось нарешті у 2019-му починають ставити перші валідатори і автомати на станції метрополітену. Та почати – не означає зробити, нова техніка стояла ще пару місяців до того як її нарешті запустили.
Також варто згадати скандал, що тоді відбувся з видачею “E-ticket” для студентів, у вересні КП «Харківпас», яке відповідальне за цей процес, підписало контракт з багатьма вищими навчальними закладами міста, у деяких вже навіть почали видавати ті сами електронні квитки. Та вже через два тижні без будь-яких коментарів розірвало усі домовленості, повторно уклавши угоду лише через два місяці.
Що ми маємо зараз?
Станом на сьогодні пасажири вже не мають змоги поповнити старі звичайні і пільгові картки – зі станцій вивозять останні автомати для поповнення. Ще сайт Харківської міської ради звітує, що наразі вже видано 370 тисяч пільгових квитків для окремих категорій громадян, серед яких пенсіонери, ветерани, учасники бойових дій, діти-сироти, працівники поліції, соціальні працівники та інші. За деякими даними “E-ticket” з початку місяця видають і студентам.
А ось «Харківський антикорупційний центр», посилаючись на дані з системи «Prozorro» повідомляє, що опікуватись фактично новими турнікетами буде порівняно нова для цього ринку послуг компанія ТОВ «Метро Автоматика». Причиною зміни підрядника є відкриття кримінальних проваджень щодо попередника в наданні послуг ТОВ «Науково-виробниче об’єднання ПАМ». Вартість угоди складає 13,6 мільйонів гривень.
Отже, якщо брати до уваги заяви представників профільних комітетів з питань транспорту та членів міськвиконкому про те, що вже в цьому році кондуктори мають зникнути з наземного транспорту, а компанії-перевізники, що є власниками маршруток зобов’яжуть обладнати свій транспорт валідаторами для підключення до “E-ticket”, можна зробити висновок що у разі вдалого виконання обіцяного вже зовсім скоро ми матимемо єдину безготівкову систему оплати проїзду як у провідних містах світу.