Телевізійний “7-й канал” у Харкові має довгу історію, яка почалась ще від часів радянської України. Він транслює матеріали інформаційно-розважального характеру і здійснює показ фільмів. Канал з’явився на території Харківської області у 1990 році, і спершу мав назву “АТБ-1”. Далі на kharkov-future.
Як повідомляють на сайті Detector.media, у 1991 році телеканал перейменували на “Тоніс-Центр”. З такою назвою він проіснував до 2000 року, аж поки не став нарешті “7-м каналом”. ЗМІ здійснює мовлення цілодобово, охоплюючи місто Харків та область. Переважна вікова категорія глядачів: 25―40 років.
Поява “7-го каналу” у Харкові і перші роки роботи
Наприкінці існування СРСР почали з’являтися перші комерційні бренди в Україні, до яких відносяться і регіональні телеканали. Одним з таких став канал “АТБ-1”, що розпочав своє мовлення 13 жовтня 1990 року. Цей день став днем появи українського недержавного телебачення.
Вже у лютому 1991 року була зареєстрована компанія “Тоніс-Центр” для здійснення трансляції на однойменному каналі. ЗМІ швидко завоював увагу та любов глядачів. Харків’яни залюбки включали телевізори, аби побачити не лише новини, але й цікаві передачі, виступи відомих осіб, розважальні шоу тощо.
У 1995 році було зареєстровано комунальне підприємство “Харьковские известия”, яке відповідало за забезпечення каналу інформаційно-розважальною складовою. Ефірний бренд “7-й канал” з’явився у березні 2000 року, а 15 липня 2002 року було зареєстровано логотип телеканалу. У 2014 році з’явився канал на YouTube із назвою “Харьковские известия”.

Розвиток “7-го каналу” під час повномасштабних воєнних дій в Україні
Напередодні великої війни РФ проти України, у 2021 році, телеканал святкував своє 30-річчя. Місцеві жителі у Харкові схвально відгукнулися про роботу каналу, побажали йому ще багатьох років процвітання і висловилися щодо програм і фільмів.
Повномасштабна війна Росії проти України суттєво змінила мовлення на національному телебаченні. Левова частка випусків була присвячена темі військових подій, і “7-й канал” не став виключенням. Журналісти ЗМІ активно повідомляли жителям міста про обставини у Харкові, висвітлюючи у позитивному ключі роботу героїчних комунальників.
В ефірі телеканалу доволі часто з’являється Ігор Терехов, очільник Харкова. Мер перед камерами завжди намагається триматися у доброму настрої, і забезпечувати харків’янам відчуття захищеності і стабільності. Навіть у ситуації прифронтового міста. Кореспонденти ЗМІ завжди тримають руку на пульсі, і оперативно сповіщають харків’ян про актуальні події життя не лише Харкова, але й в цілому України.
Проєкти телеканалу і охоплення аудиторії
На “7-му каналі” транслюється чимало передач. До проєктів телеканалу належать такі програми, як:
- “Харьковские известия”;
- “Пряма мова”;
- “Пріор”;
- “КультУра”;
- “Погода”;
- “Батьківські збори”;
- “Тут і зараз”;
- “Мульткраїна”;
- і багато інших.
Територіально мовлення каналу охоплює місто Харків, а також районні центри (Чугуїв, Зміїв, Дергачі, Золочів, Валки). Потенційна аудиторія охоплення налічує 2,5 мільйона глядачів. Загалом програмний продукт телеканалу розподіляється наступним чином:
- 28% ― власні програми;
- 23% ― фільми та серіали;
- 21% ― програми партнерів;
- 14% ― інформаційні передачі;
- 10% ― реклама;
- 4% ― міжпрограмний простір.
Переважна частка глядацької аудиторії ― люди у віці 25―40 років (37%). Глядачі у віці 40―55 років становлять 21%, 18―25 років ― 19%, старше 55 років ― 12%, а діти (до 18 років) становлять 11% аудиторії. Дані статистики взяті з офіційного сайту “7-го каналу”.
Своє телебачення співробітники каналу характеризують як “цікаве, логічне і розвиваюче”. Вектором свого розвитку журналісти ЗМІ вбачають “телебачення здорового глузду”, вказано на офіційному сайті телеканалу.