Субота, 27 Квітня, 2024

Діджиталізація Харкова

Визначення рівня технологічного прогресу міста нерозривно пов’язано з багатоманіттям сфер, у яких діджиталізація посідає головне місце у функціонуванні. Однак вирішальним критерієм певної розвиненості цифрових технологій слугує їхнє впровадження в нижчі структури суспільного життя людини. Таким чином, надійним відображенням технологічного становища слугує безпосередній побут. Далі на kharkov-future.

Фундамент цифровізації в Україні закладається у 2015 році, і надалі лише зміцнюється втіленням запланованого. Успішність простежується, зокрема, у сфері охорони здоров’я – утвердження цифрових технологій для громадян стає новою реальністю при переході до електронних медичних карток та направлень до лікаря.

Однак ключовим моментом у хронології діджиталізації вважається створення додатку “Дія” у 2020 році, що доповнив низку технологічних досягнень країни і став найбільш яскравим виразом специфіки, характерної для розвитку цифрової економіки нашої держави.

Харків набув і власних рис за час даних реформ. Діджиталізація залишила відбиток, що можна розглянути на прикладі ключових змін, яких зазнав побут містян, чим змінив їхнє життя назавжди.

Харків як лідер цифровізації

Дослідження цифрових досягнень, що стали для міста певними символами цифровізації як такої, підштовхує нас до усвідомлення цікавої закономірності. Народжені діджиталізацією проєкти, що набирають обертів у Харкові, набувають всеукраїнського значення і безпосередньо впливають на розвиток в інших містах. Головним чином це простежується на прикладі транспортної реформи, що впроваджується у вигляді електронного квитка “E-ticket”. Як продукт цифровізації, така система оплати означає перехід до нової технологічної епохи не тільки для харків’ян, але і для цілої країни взагалі.

Один з векторів розвитку діджиталізації, що полягає у запровадженні 3D друку, був так само представлений саме нашим містом, коли в 2001 році завдяки Сергію Чернишову Харків пізнав 3D технологію, і з ним це зробила вся Україна.

Революція у світі транспорту

Згаданий 2020 рік став однією з цифрових “вершин” в історії України, але вже розглянуті досягнення, хоча і охопили наше місто, не були властиві йому одному. Втім, для Харкова можливим стало інше – а саме спрощення системи оплати проїзду завдяки її перенесенню у цифровий простір.

Історія проєкту бере свій початок у 2017 році, проте повноцінна реалізація задуму здійснюється двома роками пізніше. Про що, власне, мова?

Ідея створення єдиної харківської системи оплати транспорту отримує назву “E-ticket” і має на меті організацію проїзду містян за електронним документом. Запланована картка вражає варіативністю застосування: вона поширюється на метро, автобуси, трамваї та тролейбуси. Проте для запровадження змін дійсність вимагає більше часу.

З цієї причини перехід до цифрового формату системи оплати втілюється у житті харків’ян послідовно і частково. Першими категоріями транспорту, на які поширюється нововведення, стають трамваї з тролейбусами. Зіткнення з такими проявами цифровізації, на жаль, не всі містяни змогли сприйняти належним чином. Проблеми адаптації викристалізувались у перерізаних дротах валідаторів та залитих клеєм терміналів.

Втім, навіть така реакція не завадила проєкту “E-ticket” дійти до завершального етапу своєї реалізації. Вже у 2019 році перед харків’янами відкрилась нова можливість – використання електронного квитка в метро. Попри свою обмеженість на початку – турнікет для “E-ticket” почав працювати лише на станції “Держпром” у тестовому режимі – діджиталізація доволі швидко підпорядкувала собі і інші станції метро. 

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.