Як додати електронний підпис у паспорт та в чому переваги цієї новинки?

Як додати електронний підпис у паспорт та в чому переваги цієї новинки?

 

Діджиталізація іде повним ходом, ось нещодавно Президент України Володимир Зеленський презентував додаток “Дія”, куди зараз можна внести тільки права і техпаспорт, але згодом можливо буде додати і паспортні і багато інших даних. Не відстає цей процес і у сфері саме оформлення документів: з’явилася можливість додати до паспорта свій електронний підпис, пише kharkov-future.com.ua. Як і де це можна зробити в Харкові та які нюанси є у цього нововведення розказуємо просто зараз.

Місце й умови

2

Головною установою, де можна скористатися послугою створення і затвердження електронного підпису є відділи Державної міграційної служби України. Розглядається два випадки: перший, коли особа тільки отримує ID-паспорт, тоді це можна зробити лише у відділенні ДМС за місцем реєстрації особи, та коли вже є паспорт нового зразка, тоді варто прийти до будь-якого відділу Міграційної служби і додати підпис. Єдиною перешкодою для власників пластикових паспортів є вік – тільки повнолітні особи можуть мати електронний підпис, строк його дії обмежений двома роками, зазначив керівник прес-служби ДМС у Харківській області Гага Кінкадзе.

Безпека

Як повідомляють ідейники нововведення, електронний підпис є повноцінним аналогом ручної. Тільки якщо звичайний підпис ви пишете кожного разу від руки і він може різнитися у якихось міліметрових величинах чи довжиною розмаху ручки, то електронний в свою чергу лишається таким, яким ви його зробите на спеціальному приладі в відділенні ДМС. Ключами до електронного підпису є PIN-код, що прив’язаний до паспорта нового зразка, цей ключ має зберігатися тільки у власника паспорта і триматися з великою секретністю. Другий ключ буде у відкритому доступі, за ним можна буде перевірити його автора, тобто у разі необхідності визначити чи це дійсно ваш підпис за додатковими даними.

До того ж, електронний підпис можна до паспорта і не вносити, він може зберігатися на іншому носії, найнадійнішим з яких є спеціальні захищені від зламу флешки, які на відміну від звичайних мають певні ступені захисту і витягнути звідти ваш підпис чи скопіювати значно складніше. Тому не рекомендується зберігати електронний підпис на відкритих носіях.

Застосування

У всьому світі електронний підпис вже використовують деякий час і причому досить успішно. Кількість документів, договорів чи паперів оформлених шляхом внесення електронних, а не звичайних підписів постійно зростає. Таким чином в Україні за допомогою цього підпису можна бути отримати доступ до власних даних у державних реєстрах за декілька хвилин не виходячи з дому. Це значно спростить життя мільйонам громадян, проте все ж, деякий час треба буде витратити на ознайомлення населення, зокрема старшого віку із новою технологією.

Тож вже зовсім скоро, у випадку вдалого впровадження діджитал-інновацій, українці зможуть оформити куплю-продаж майна, отримати виписки з реєстрів чи скористатись всім переліком власних документів знаходячись у будь-якій точці країни. Ми на це сподіваємось.

Цікава публікація?

Поділіться нею в соцмережах

 
The website encountered an unexpected error. Please try again later.