Четвер, 19 Листопада, 2020

На Новосалтівському ринку провалився асфальт

Інцидент стався вчора, 18 листопада, на одному з торгових рядів Новосалтівського ринку. Обвал стався через прорив труб з гарячою водою, пише kharkov-future.

Як правильно вибрати курси англійської в Харкові?

Одним з найбільш ефективних способів вивчити мову є курси іноземної мови. Вони занурюють людей в імітацію реального спілкування. Кваліфіковані викладачі завжди правильно...

На Новосалтівському ринку провалився асфальт

Інцидент стався вчора, 18 листопада, на одному з торгових рядів Новосалтівського ринку. Обвал стався через прорив труб з гарячою водою, пише kharkov-future.

Пам’ятники Харкова

Харків - місто, яке користується великою популярністю серед туристів. Саме тому в різних його куточках розташовано більше 70 пам'ятників, які подобаються не...

Перший радянський хмарочос. Історія Держпрому

"Хто не бачив Держпром, той не був в Харкові", - говорять харків'яни. Будівля Будинку Державної промисловості - один із символів міста. Знаходиться...

80 років Харківській Малій залізниці

8 листопада Харківська дитяча залізниця відзначила ювілей – 80 років. За цей час тут було виховане не одне покоління юних залізничників, а сама залізниця стала одним із символів міста. На честь свята ми пропонуємо вам зануритися в історію. Далі на kharkov-future.

Історія Харківської дитячої залізниці

Роботи з будівництва почалися в 1939 році. Спочатку було запропоновано кілька проектів, які передбачали майбутнє місце розташування траси. Один з них передбачав будівництво короткої залізниці на території парку Шевченка. Пропонували і кілька інших варіантів, але врешті-решт дорогу було вирішено побудувати саме там, де вона знаходиться до цього дня: між ЦПКіВ імені Горького і Лісопарком.

Відкрили дитячу залізницю 8 листопада 1940 року, але довго пропрацювати їй не довелося, адже незабаром почалася війна. Після війни основна будівля вокзалу залишилася практично неушкодженою, хоча і підлягала реставрації. Відновити дитячу залізницю вирішили тільки в травні 1945 року, так як перш за все потрібно відновити зруйноване німецькими окупантами місто. Повторно відкрили дорогу 5 серпня того ж року. Після відновлення дорога стала довша: 3.6 кілометри замість 1.5.

В середині 1950-х почалася модернізація, яка торкнулася і ДЗ. У 1957 році в подарунок від ХЗТМ імені Малишева, Харківська Мала залізниця отримала новий тепловоз, який завод допрацював, щоб той був придатний для довгострокової роботи на дитячій залізниці. Тепловоз відповідав усім вимогам того часу.

На початку 1980-х років з експлуатації вивели кілька вагонів, а замість них дитячій залізниці виділили 6 нових, які пізніше були сформовані в окремий склад.

Залізниця при незалежній Україні

Взимку 1999-2000, трапився підпал вокзалу на станції Лісопарк. Залишки будівлі в результаті реконструювати не стали і розібрали, а на її місці побудували касу, в якій можна було придбати квитки. Разом з вокзалом згоріло і розташоване там робоче місце чергового.

Пожежа залишила від кабінету чергового станції лише руїни і тепер потрібно було нове обладнання для управління. Створювати новий кабінет не стали, натомість поєднали робочі місця двох диспетчерських станцій в одну на станції “Парк”. Новий пульт дозволяв управляти відразу обома станціями. Зараз, подивившись на станцію “Лісопарк” і не скажеш, що там колись був функціонуючий вокзал. У наш час там все так само розташована каса і павільйон для пасажирів.

У квітні 2000 року була відкрита платформа “Меморіал”, яка отримала свою назву через Меморіал Слави, що знаходиться неподалік. А на станції “Парк” знесли стару дерев’яну касу і поставили нову. До речі, зовнішній вигляд каси з малюнком ведмедика в кашкеті викликав обурення у юних залізничників. Від учнів часто можна було почути фрази на кшталт: “У нас тут не дитячий садочок!”. Така реакція дуже добре показувала ставлення учнів Малої Південної до навчання. Хлопчики і дівчатка йшли з конкретною метою – вчитися і отримувати нові знання.

У 2000 році Малої Південної виповнилося 60 років і на честь цього одному з складів присвоїли звання “Ювілейний”, а в 2001 році його назвали “Україна” на честь 10-річчя незалежності країни. З тих пір склад вже 19 років носить все ту ж назву. У період з 2003 по 2007 рік ХДЖД 7 років поспіль займала перше місце в конкурсі дитячих залізниць України.

 У 2007 склад “Україна” модернізували, а після почалося будівництво навчального полігону для навчання учнів. Полігон був і залишився першим у своєму роді і став унікальним, тому що подібного ніде більше в Україні немає.

У 2010 до 70-річчя Харківської ДЗ відкрили музей, присвячений її історії. Так само побудували залізничний переїзд, що охороняється, і встановили систему відеоспостереження, яка допомагає спостерігати і контролювати рух транспорту через переїзд. А до 75-річного ювілею в 2015 була реконструйована головна арка, а також побудовані навіси на станції “Парк”.

Як приєднатися до сім’ї залізничників?

Можливість стати одним з учнів є у всіх учнів шкіл Харкова та області, починаючи з 5 класу. Для запису потрібно прийти в робочий день і знайти на території інструктора, який видасть заяву з проханням про прийом на дитячу залізницю, його потрібно буде заповнити. Ніяких тестів або іспитів при цьому здавати не потрібно. Після заповнення заяви вас відразу приймають до лав Малої Південної. Відвідувати заняття потрібно кілька разів на тиждень, їх без проблем можна поєднувати з навчанням у школі.

Навчання займає 3 роки, але при бажанні можна залишитися і на більш тривалий період. За цей час хлопці проходять шлях від провідника до машиніста в дружній атмосфері.

Хлопчиків і дівчаток, що випустилися з “Малої Південної”, з радістю приймають в залізничні університети і технікуми, адже вони вже мають за собою великий багаж корисних знань. А багато хто з випускників в результаті пов’язали своє життя вже зі “дорослої” залізницею і стали справжніми професіоналами своєї справи.

Мала Південна в наші дні

За роки своєї роботи Мала Південна звичайно пережила деякі зміни, але одна річ все ж залишилася незмінною. Вона вже 80 років продовжує радувати харків’ян різного віку і вона як і раніше вважається однією з визначних пам’яток Харкова. За сезон минулого року Мала Південна перевезла понад 15 тисяч пасажирів. Перевозять дітей і дорослих два склади: “Україна” і “Юність Південної”.

На території також є навчальний корпус. У корпусі є 6 кабінетів, в яких проходять заняття. Взимку діти навчаються теорії, а з початком сезону перейдуть вже безпосередньо до практики. Мала Південна вже виховала, і ще виховає, не одне покоління залізничників, а також вона завжди буде улюбленим місцем для городян різного віку, адже на станції ти купуєш квиток не на поїзд, ти купуєш квиток у дитинство.

Цього року, до речі, замість подарунків і привітань з ювілеєм у Малої Південної забрали 3 вагони зі складу “Юність Південної”. Їх на тимчасове користування віддали Київській дитячій залізниці. Харків’яни виявилися незадоволені і тепер переживають за долю дитячої залізниці, адже 3 вагони – це 1/4 всього її складу. Вагони обіцяли взяти у тимчасове користування і віддати згодом, але поки невідомо коли. У будь-якому випадку будемо сподіватися, що це не завадить початку сезону в 2021 році.

Latest Posts

Як правильно вибрати курси англійської в Харкові?

Одним з найбільш ефективних способів вивчити мову є курси іноземної мови. Вони занурюють людей в імітацію реального спілкування. Кваліфіковані викладачі завжди правильно...

На Новосалтівському ринку провалився асфальт

Інцидент стався вчора, 18 листопада, на одному з торгових рядів Новосалтівського ринку. Обвал стався через прорив труб з гарячою водою, пише kharkov-future.

Пам’ятники Харкова

Харків - місто, яке користується великою популярністю серед туристів. Саме тому в різних його куточках розташовано більше 70 пам'ятників, які подобаються не...

Перший радянський хмарочос. Історія Держпрому

"Хто не бачив Держпром, той не був в Харкові", - говорять харків'яни. Будівля Будинку Державної промисловості - один із символів міста. Знаходиться...

До дня міста відновлено старовинну пам’ятку архітектури

На день міста Харків отримав відреставрованим Селянський будинок на Павлівському майдані - пам’ятку архітектури в стилі український модерн початку ХХ ст. Тепер...